XVIII Międzynarodowy Festiwal Tańca ZAWIROWANIA 2022
Zapraszamy na spektakle odbywające się w ramach XVIII edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca ZAWIROWANIA. Tegoroczna edycja festiwalu ZAWIROWANIA 2022 odbywać się będzie w okresie wakacyjnym. Poniżej szczegółowy program Festiwalu. Spektakle w ramach pierwszej odsłony odbywają się codziennie od 22 czerwca do 30 czerwca!
22.06.2022 / 19:00
KEPLER B 22 / B’CAUSE COMPANY / POLSKA
SIEDZIBA Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
ul. Bruna 9, Warszawa
B’CAUSE COMPANY "KEPLER B 22"
Przyszłość Ziemi została przesądzona. Jeśli nie powstrzymamy naszych przyzwyczajeń do nadmiernego dobrobytu oraz ekspansji na naturę, planeta Ziemia nie będzie zdatna do życia w przeciągu kilku tysięcy lat. Naukowcy już znaleźli możliwą drugą przystań dla człowieka - planetę „Kepler 22b”. To właśnie tam rozgrywa się akcja spektaklu, gdzie budowniczowie nowego ustroju próbują stworzyć nowy, lepszy świat. Czy stworzą tam utopię? Czy wystawieni na próbę i kierowani przez instynkt okażą się dobrymi ludźmi czy może wręcz przeciwnie - ominięcie warstwy uprzejmości wydobędzie z nich to co najgorsze i pozbawi ich empatii? Będą powielać błędy obecnego świata czy uda im się wyciągnąć z nich wnioski i zatrzymać powtarzające się w historii zapętlone koła zdarzeń? Jaka jest natura człowieka? Po stanfordzkim eksperymencie, Philip Zimbardo napisał: „Możemy przyjąć, że większość ludzi przez większość czasu pozostaje istotami moralnymi. Lecz wyobraźcie sobie, że owa moralność jest jak drążek skrzyni biegów, który od czasu do czasu zostaje przełączony na luz”. Który bieg zostanie wrzucony na planecie „Kepler 22b”?
CHOREOGRAFIA: Bartek Woszczyński
KONSULTACJE DRAMATURGICZNE: Patryk Dariusz Gacki
TANCERZE: Anna Banasik, Michał Góral, Dorota Koprowska, Dominika Stróżewska, Bartek Woszczyński
MUZYKA: ATMO Music Productions
REŻYSERIA ŚWIATŁA: Artur Wytrykus
PROJEKT KOSTIUMÓW: Joanna Woszczyńska
PROJEKT MATERIAŁÓW GRAFICZNYCH: Renata Orzeszek | Bez szablonu
B’CAUSE COMPANY jest teatrem tańca działającym przy Fundacji B'cause. Naszą misją jest tworzenie spektakli na najwyższym tanecznym i artystycznym poziomie, poruszając tematy, które są aktualne, ważne i warte skomentowania. Nie wierzymy, że zmienimy świat jedynie tańcząc, ale wierzymy, że poprzez nasze spektakle zainspirujemy innych do tej zmiany.
23.06.2022 / 19:00
OPOWIEDZ O PRZYSZŁOŚCI / TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA / POLSKA
SIEDZIBA Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
ul. Bruna 9, Warszawa
TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA "OPOWIEDZ O PRZYSZŁOŚCI"
„Człowiek wyruszył na spotkanie innych światów, innych cywilizacji, nie poznawszy do końca własnych zakamarków, ślepych dróg, studni, zabarykadowanych, ciemnych drzwi.”
Przedstawienie „Opowiedz nam o przyszłości” jest inspirowane twórczością Lema, a w szczególności jego powieścią „Solaris”. Zajmuje się bohaterem, który skierowany na obcą planetę mierzy się samotnie ze swoimi wspomnieniami, lękami i traumami. Postawiony na przeciwko oceanu, który materializuje jego wizje, musi sam określić, na ile chce im się przeciwstawić, a na ile ulec. Wspaniała metafora ludzkiej egzystencji opisana przez Lema staje się obecnie jeszcze bardziej aktualna w czasach, kiedy technologie próbują manipulować umysłami ludzkimi. Dodatkową wartością przedstawienia jest ruch i taniec stanowiący podstawowy środek przekazu. Dzięki temu historia nabiera głębszego znaczenia. Wszystko to dzieje się to w otoczeniu filmowych realizacji, które już dawno stały się częścią naszego życia. Czy to jest przyszłość czy już teraźniejszość i czy na pewno musi dziać się na obcej planecie?
CHOREOGRAFIA: Elwira Piorun
SCENARIUSZ: Włodzimierz Kaczkowski
OPRACOWANIE WIZUALNE: Julia Ruszczyńska
ZDJĘCIA: Piotr Szymański
ANIMACJA: Dominika Struzik
OBSADA: Michał Góral, Anna Banasik
Dofinansowano w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022, w ramach programu dotacyjnego Instytutu Adama Mickiewicza „Kulturalne pomosty”.
24.06.2022 / 19:00
AND WHO IS USELESS NOW? / ONDŘEJ HOLBA / CZECHY
SIEDZIBA Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
ul. Bruna 9, Warszawa
ONDŘEJ HOLBA "AND WHO IS USELESS NOW?"
"And Who Is Useless Now?" to autorski spektakl teatralny o człowieku, czterech robotach, jednej nieco elitystycznej sztucznej inteligencji i przeniesieniu odpowiedzialności na technologie. Podczas gdy Wendy - sztuczna inteligencja - próbuje wykorzystać sztukę, by zyskać akceptację ludzi dla siebie jako istoty myślącej, Florent, który dzieli z nią scenę, zaczyna wątpić w swój ludzki umysł. Ile wolności i ludzkich cech jesteśmy gotowi poświęcić dla wygody? Spektakl inspirowany jest pomysłami Alana Turinga, twórcy nowoczesnej informatyki oraz Marvina Minsky’ego, pioniera myślenia maszynowego. Oboje wierzyli, że ludzki umysł jest po prostu bardzo skomplikowaną maszyną.
REŻYSERIA: Ondřej Holba
WYKONAWCA, WSPÓŁAUTOR: Florent Golfier
REŻYSER OŚWIETLENIA: Martin Hamouz
ONDŘEJ HOLBA
Reżyser, aktor, pedagog. Ukończył wydział pantomimy w praskim HAMU i specjalizuje się w oryginalnych przedstawieniach teatru ruchu, współczesnym cyrku i nauczaniu sztuki cyrkowej. Od 2010 roku jest aktorem teatru Circus Sacra. W ramach autorskich pokazów występował na wielu festiwalach, m.in. Letní Letná, Cirk UFF, Cirkopolis, Mime Fest, Kremnické Gagy i wielu innych. Współpracuje z artystami z całego świata. W swojej pracy skupia się na współczesnym cyrku i oryginalnym teatrze oraz promocji tych międzynarodowych trendów w Czechach. We współpracy z fińskim reżyserem i klaunem Herne Väätäinenem stworzył autorskie widowiska zatytułowane "Martwa natura" i "And Who Is Useless Now"? Obecnie bada zastosowanie robotyki i sztucznej inteligencji w teatralnych pokazach klaunów. Jego prace inspirowane są filozoficznymi podejściami do sztucznej inteligencji (np. A. Turing, M. Minsky itp.), sztuk pięknych, muzyki i wykorzystania światła, równocześnie staram się połączyć te dziedziny. W ostatnich latach wyreżyserował swoje autorskie spektakle zatytułowane "Kukułka pozostała jednak człowiekiem" (Kukačka přesto zůstal člověkem, 2017) i "Pasożyt" (Parazit, 2019). W 2019 roku zakończył swój projekt flagowy zatytułowany "And Who Is Useless Now” który został wybrany do europejskich projektów Circolaborative Tools i Circus Next+ oraz festiwalu Czech Dance Platform.
FLORENT GOLFIER
Francuski tancerz, performer i choreograf mieszkający w Czechach. Studiował aktorstwo w Nancy oraz taniec, sztukę klaunady i teatr fizyczny w Akademii Muzycznej i Teatralnej im. Janáčka w Brnie. Wraz z Lukášem Karáskiem, Marie Gourdain i Zuzaną Režná założył kolektyw teatru fizycznego tYhle. Z tYhle współtworzył dziewięć spektakli jako choreograf lub performer. Współpracował z choreografami takimi jak Karine Ponties, Kitt Johnson, Vít Nezval, Linda i Mathias Straub oraz Ondřej Holba. Jako artysta stara się nawiązać połączenie z kruchością, która cechuje nas wszystkich i z której czerpiemy inspirację, uczciwość i moc, oraz pomagać innym zaakceptować to jako cenną część nas samych. Opierając się na tym artystycznym podejściu, Florent szuka sposobów na połączenie inicjatyw z różnych dyscyplin, aby pracować nad uznaniem i wyjaśnieniem naszej obecnej i przyszłej tożsamości. Jego najnowszy projekt trylogia Babel stanowi serię laboratoriów językowych i ruchowych, które organizuje wraz z czesko-niemiecką psycholingwistką prof. dr Barbarą Mertins.
25.06.2022 / 19:00
LA GRANDE PHRASE / DIDIER THERON DANCE COMPANY / FRANCJA
Miejsce: Plac Wiecha, start przy Starbucks
Wydarzenie plenerowe/zgromadzenie (nie ma konieczności rezerwacji miejsc)
WYDARZENIE PLENEROWE / ZGROMADZENIE
Pasaż Stefana Wiecheckiego „Wiecha” w Warszawie
Zgromadzenie w celu wyrażenia stanowiska w sprawie sytuacji artystów- uchodźców z Ukrainy. Przyświeca nam idea wsparcia, zaproszenia do środowiska pod hasłem „Jedno środowisko. Wsparcie wobec sytuacji na Ukrainie”. Przeciw wykluczeniu, za sprawą budowania jedności i wspólnej społeczności nowego środowiska artystycznego Europy. Europy, w której Ukraina jest jednym z nas, równym Partnerem.
Akcji towarzyszy pokaz artystyczny grupy
DIDIER THERON DANCE COMPANY „LA GRANDE PHRASE”
Kruche i humorystyczne, w tych ciałach o niepewnych ruchach, rozdętych formach, postacie kierują się ku nieprzewidywalnym i dziwnym odkryciom. Nasze wątpliwości i pewności są kwestionowane przez trwałą drwinę, która z kolei tworzy nową formę tańca. Doświadczanie deformacji połączonej z ruchem prowadzi do nowych obszarów percepcji; w tych wrażliwych sytuacjach rodzą się emocje. NADMUCHANI SPRAWDZAJĄ TERYTORIUM NADMUCHANI poruszają się w swoim rytmie, badają terytorium i zawłaszczają je. Czwórka performerów porusza się w przestrzeni i zatrzymuje się w określonych miejscach. Tam poruszają się w różnych sytuacjach, rozpierzchają się i przegrupowują, przeciw sobie, nad i pod sobą. Inwentaryzują przestrzenie wewnętrzne i zewnętrzne, a swoimi ruchami eksplorują architekturę, przedmioty, przeszkody, puste przestrzenie w swoim najbliższym otoczeniu. W ten sposób zawłaszczają świat.
CZUJNI
Choreografia jest komponowana na miejscu. Bezpośrednie relacje i poszukiwanie form tworzą historię tych dziwnych postaci. Nic nie jest odgrywane ani ustalone z wyprzedzeniem, nie ma z góry określonych ról. Nadmuchani są tworzeni w danej chwili i są prezentowani w zabawnych i spontanicznych sytuacjach. Ich postępom towarzyszą różnorodne tańce, kontakty z publicznością, abstrakcyjne gesty, skoncentrowane ruchy, a także kontemplacja: odnajdujemy rytuały, metodę i śmiałość. Improwizacja jest częścią gry. W pewnych momentach dochodzi do fizycznych interakcji, które zapraszają publiczność do udziału i zabawy.
CHOREOGRAFIA I KIEROWNICTWO ARTYSTYCZNE: Didier Theron
MUZYKA: Eric Satie et plus
KOSTIUMY: Koncepcja - Donald Becker & Didier Théron Réalisation - Laurence Alquier
PRZY UDZIALE: Constant-Julien Dourville, Thomas Esnoult-Martinelli, David Bernardo
DIDIER THERON DANCE COMPANY
Zespół taneczny prezentuje swoje przedstawienia w prestiżowych teatrach i rozwija współpracę w Europie – Wielkiej Brytanii (The Place – Londyn), Szkocji (Tramway – Glasgow/ Festiwal w Edynburgu), Niemczech (Mousonturm – Frankfurt/Halleschen Ufer – Berlin/Aachen – Ludwig Forum), Czechach (Praga), Słowacji, Ukrainie (Teatr Kijowski/Teatr Odessa); w Hiszpanii (Sevilla Festival/Valencia Festival VEO); w Azji – w Japonii (Shizuoka- Performing Arts Festival/Tokio), w Hongkongu (Hong Kong Art Festival); w Indiach i Pakistanie; w Australii (Perth–Pica–His Majesty / Performance Space - Sydney), w USA (Dance Space Project – Nowy Jork).
26.06.2022 / 19:00
PRZESYCONE MGŁĄ / TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA / POLSKA
SIEDZIBA Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
ul. Bruna 9, Warszawa
TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA "PRZESYCONE MGŁĄ"
„Świat spowity mgłą… a w nim my, ludzie. Dlaczego nie możemy żyć w spokoju?”
"Przesycone mgłą" to przedstawienie o niepewnej przyszłości młodych ludzi. O ich szukaniu własnej drogi w świecie, który z dnia na dzień stał się nieprzewidywalny i pozbawiony perspektyw. W miejsce optymistycznego spełniania marzeń i ambicji w otwartym świecie, przyszłość wydaje się niepewna i pełna zagrożeń. Jak długo to potrwa? Czy można mieć jeszcze jakieś plany i marzenia w dzisiejszym świecie? Jak rozproszyć mgłę niepewności, która wydaje się nas tak ciasno otaczać? To poszukiwanie drogi wyjścia z tego stanu niepewności jest tematem spektaklu.
CHOREOGRAFIA: Elwira Piorun
OBSADA: Małgorzata Nowak, Amanda Nabiałczyk, Krzysztof Łuczak, Maria Szczerbiak, Bartłomiej Kamiński
27.06.2022 / 19:00
DESIGNARE MOVEMENT & PYDANCE / KOREA
SIEDZIBA Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
ul. Bruna 9, Warszawa
DESIGNARE MOVEMENT & PYDANCE "THERE WAS NO ROOM FOR FOOD" & "FLINT" & "TRAVELING"
DESIGNARE MOVEMENT "TRAVELING"
W czasach koronawirusa nasze życie podlega ograniczeniom od blisko dwóch lat. Z powodu ograniczonego życia czujemy się stłamszeni, z kolei dyskomfort, jaki z tego faktu wynika sprawił, że zdążyliśmy już przywyknąć. W takich okolicznościach twórca i wykonawca postanowili o rozpoczęciu podróży od opowieści, które można przekazać. Na początku było wyobrażenie tego, jakiego rodzaju ekspresja może powstać z ruchów ciała artysty będącego uosobieniem marmuru. Twórcy zaczęli więc zgłębiać wnętrze swojego ciała, identyfikując się z marmurem. Próbują wykonywać własne ruchy poprzez liczne połączenia i rozpady, pokazując gesty obrazujące błyskawiczną reakcję na marmur poruszający się po ciele.
DESIGNARE MOVEMENT jest azjatyckim projektem tanecznym. Designare Movement został założony w 2010 r. przez Ho Sik Yu, dyrektora artystycznego i choreografa. „Designare” pochodzi od hiszpańskiego słowa „Design”, które oznacza wyłamanie się z konwencji i stworzenie w jej miejsce nowego i kreatywnego ruchu. Opiera się na wrażliwości, ideologii i filozofii antropocentryzmu oraz na pracy nad słowami wypowiadanymi w imieniu naszego życia podczas wykonywania zadań. Obecnie grupa tworzy nowy paradygmat tańca współczesnego, współpracując ze znakomitymi tancerzami z Azji, a także odchodzi od istniejących form i regularnych obserwacji rozpadów i połączeń.
PYDANCE "THERE WAS NO ROOM FOR FOOD"
„Myślałam, że to piękna meduza. Przełknęłam. Zwano ją balonem”.
„Pływałam sobie. Nagle coś nadleciało i przykleiło mi się do twarzy”.
„Od dłuższego czasu bolał mnie brzuch. Pewnego dnia wydaje mi się, jakby malutka, lecz bestialska rybka przebiła się wprost do mojego żołądka”.
„Jestem pełna”.
„Długa rurka wetknięta do nosa nie trafiła w nerwy znajdujące się za gałką oczną, jednak wydaje się, jakby dotykała mózgu. Czuję mrowienie w oczach”.
„Podaliśmy im pysznie wyglądające jedzenie. Jednak on ciągle chowa głowę w ziemię”.
Seo Jeong-bin należy do zespołu PYDANCE, a także jest choreografką, tancerką i badaczką zajmującą się naukami o tańcu. Z różnymi rodzajami tańca ma do czynienia od 5. roku życia, przechodząc od baletu, przez hip-hop, aż do tańca współczesnego, kieruje swoje wysiłki ku temu, aby tworzyć choreografię, która będzie jeszcze bardziej szczera. Po raz pierwszy swoją choreografię oficjalnie przedstawiła w 2019 r., otrzymując nagrodę „Best Picture” podczas V edycji Międzynarodowego Festiwalu Duetów w Daegu za występ zatytułowany , natomiast za swój pierwszy solowy występ zatytułowany „Nie było miejsca na jedzenie” otrzymała nagrodę „Post Theater Art Award” podczas XXIV edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańców Artystycznych w Seulu. Aktualnie jej twórczość artystyczną można zobaczyć w Daegu i Seulu, gdzie pracuje jako niezależna choreografka i tancerka.
PYDANCE "FLINT"
Niektóre rzeczy potrzebują czasu. Czy to przekonania i myśli, które wydawały się niezmienne z czasem, czy też sportowe buty, na których przysłanie zza oceanu musiałem czekać miesiąc, są to wszystko rzecz jasna takie same błahostki. Niezależnie od tego, co robisz, na ostateczny rezultat musisz poczekać. W miarę, jak to dalej robisz, efekt zaczyna się stopniowo ukazywać. Nawet wiedząc, że większość rzeczy wymaga czasu, abyśmy mogli zobaczyć rezultat, nasz umysł szybko się niecierpliwi, oczekując szybkich efektów. Ten właśnie ludzki umysł został przedstawiony w formie porównania do procesu rozpalania ognia przy pomocy krzesiwa. Krzesiwo to wojna z czasem. Nie wolno się zniechęcać tylko dlatego, że ogień nie rozpala się do razu. Pewnego dnia gdy potrzesz krzesiwo, może pojawi się światło.
PYDANCE jest niezależną grupą taneczną z Daegu. „P” oznacza ciało „fizyczne” (z ang. physical), „Y” oznacza „dziedziniec” (z ang. yard), co tworzy „dziedziniec ciał” (z ang. body yard). Wykorzystując głównie ciało, które tworzy taniec, grupa podczas przygotowywania występów poszukuje nowych elementów ruchu i łączy różne gatunki tańca, opierając się na filozofii każdego z członków zespołu.
DESIGNARE MOVEMENT "TRAVELING"
CHOREOGRAFIA: Yu Ho Sik
WYKONAWCA: Kim Ka Hyu
PYDANCE "THERE WAS NO ROOM FOR FOOD"
CHOREOGRAFIA: Seo Jeong Bin
WYKONANIE: Seo Jeong Bin
PYDANCE "FLINT"
CHOREOGRAFIA I WYKONANIE: Do Ji-won
29.06.2022 / 19:00
SILENCE - MUSIC OF LIFE / ARTGARAGE & EMMA CIANCHI / WŁOCHY
TEATR STUDIO
Plac Defilad 1, Warszawa
ARTGARAGE & EMMA CIANCHI "SILENCE - MUSIC OF LIFE"
Biała przestrzeń, szeroka, cicha Przestrzeń wyznaczana przez działania performerów, których zamiarem jest postrzeganie siebie w relacji do drugiego. Nieustanne poszukiwanie i wsparcie zbudowane na wirujących skrętach i rosnącej dynamice, przepływ eleganckiego i pełnego mocy tańca, ale jednocześnie słodkiego i wyrafinowanego, ożywia dźwięk.
Wykonawcy i realizatorzy dźwięku łączą się i stają się częścią jednego procesu twórczego zawieszonego pomiędzy występem na żywo a instalacją. Choreografia tworzy pejzaż dźwiękowy, który oddziałuje i zaskakuje, ruchy spotykają się z zawsze różnymi dźwiękami.
Cisza - Muzyka życia to spektakl, który poprzez ruch w danej chwili, poprzez ciało, które samo staje się instrumentem, nadaje godności hałasowi w tle. Pejzaż dźwiękowy składa się z otaczających zewnętrznych dźwięków uchwyconych w momencie działania. Te odgłosy, dźwięki ciszy, są modyfikowane i zmieniane poprzez wsteczne algorytmiczne przetwarzanie
sygnału przy pomocy dynamicznego i interaktywnego systemu, który obejmuje dźwięk, środowisko, ciało i ruch w natychmiastowym procesie komponowania realizowanym na żywo. Dlatego Cisza jest spektaklem choreograficzno-dźwiękowym, składającym się za każdym razem z aktu wyjątkowego i niepowtarzalnego.
KONCEPT I CHOREOGRAFIA: Emma Cianchi
WYKONANIE: Maria Anzivino, Ginevra Cecere, Marcella Martusciello
OPRACOWANIE DŹWIĘKOWE: Dario Casillo
TECHNIKA: Eugenio Fabiani
PRODUKCJA: Art Garage
Emma Cianchi jest dyrektorem artystycznym i choreografem Art Garage. Była jednym z dyrektorów artystycznych Borderline Danza (1999/2011) i choreografem Compagnia Korper (2014/2018). Od najmłodszych lat pasjonuje się różnymi rodzajami sztuki, ale to w tańcu jest w stanie najlepiej wyrazić swój wrodzony artystyczny talent. Uznawana w krajowych i międzynarodowych kręgach jako oryginalny choreograf, zdobyła wiele nagród i może pochwalić się doskonałą współpracą w świecie kina, teatru i muzyki. W swoich najnowszych pracach bada nowe technologie stosowane w scenografii i rozszerza swoje zainteresowania twórcze na instalacje i dzieła łączące video z tańcem jako reżyser. W 2003 roku wraz z Veronicą Grossi założyła Art Garage, siedzibę spółki i miejsce, które pozwala jej zachęcać młodych ludzi do profesjonalnego szkolenia. Prowadzi kursy improwizacji w kontakcie i kompozycji choreograficznej w szkołach tańca w całych Włoszech. Od 2016 roku jest jednym z kuratorów artystycznym tańca w Teatro Bellini w Neapolu.
30.06.2022 / 19:00
LA DESNUDEZ / CÍA. DANIEL ABREU / HISZPANIA
TEATR STUDIO
Plac Defilad 1, Warszawa
CÍA. DANIEL ABREU "LA DESNUDEZ"
Sztuka jest poetycką propozycją, jak pokochać samego siebie. Dwie postacie na scenie wskazują na ideę biegunowości i podróż od śmierci do miłości. Muzyka towarzyszy muzykowi głębokim brzmieniem wiatru w metalowych rurach. La Desnudez (Nagość) jest odpowiedzią na to miejsce intymności, w którym nie można już znaleźć odpowiedzi. Piękno La Desnudez tkwi w tym, co tam jest i co się dzieje. Czasami może to być wzniosłość pieszczących dłoni, wymieniających ciepło i pot, być może szukających zakazanej miłości. Może to być też akt miłosny i jego podtrzymywanie. Miłość jest budowana i niszczona, jak w akcie oddychania. Taniec opowiada o tym, co dzieje się w każdym z wszechświatów; próbuje pożreć jak najwięcej, by z powrotem zwrócić coś nowego. I jest o dwojgu ludziach, którzy ulegają potrzebie rozciągania więzów, podczas gdy tak naprawdę chcą je utrzymać na tyle luźno, by móc je szybko rozwiązać.
La Desnudez to akt śmierci, czyli wydech, wyrzucenie z siebie wszystkiego, by zacząć coś nowego. Jednocześnie w tym dziele chodzi o konstruowanie czegoś w iluzji, że jest to ostateczne. Spektakl można rozumieć od tyłu do przodu, gdzie pojawia się podróż i poczucie sentymentalnego przywiązania. Przechodzi od czerni do bieli, od przestrzeni zamkniętej do otwartej.
REŻYSERIA, CHOREOGRAFIA I SCENOGRAFIA: Daniel Abreu
WYKONANIE: Dácil González, Daniel Abreu
MUZYKA NA ŻYWO: Hugo Portas
WYKORZYSTANA MUZYKA: Tarquinio Merula, Claudio Monteverdi, Gabriel Fauré i Henry Purcell
PROJEKT OŚWIETLENIA: Irene Cantero
RZEŹBA: David Benito
KOSTIUMY: Angeles Marín
KOORDYNACJA TECHNICZNA: David Benito
ASYSTENT PRODUKCJI: Teresa Rivera
MENEDŻER: Elena Santonja · Esmanagement
KOPRODUCENCI: Teatros del Canal y Festival Danzatac.
WSPÓŁPRACOWNICY: Auditorio de Tenerife, Centro de Danza, Kanał i Teatro Victoria de Teneryfie
DANIEL ABREU urodził się na Teneryfie, gdzie po raz pierwszy zainteresował się ruchem fizycznym i sceniczną ekspresją. Uzyskał dyplom z psychologii na Universidad de Educación Distancia. Współpracował z licznymi Teatrami Tańca i grupami tanecznymi w Hiszpanii, a także asystował przy wielu produkcjach międzynarodowych. Jego Teatr zrealizował ponad trzydzieści spektakli i regularnie zapraszany jest do różnych krajów Europy, Ameryki i Azji. Ich spektakle prezentowane były na Circuito de Red de Teatros Alternativas cztery lata z rzędu, dwa razy na Aerowaves (2009 i 2011), a także w ponad 17 krajach , takich jak Dania, Brazylia, Niemcy, Korea, Portugalia, Polska, Słowenia i Szwajcaria. Choreograf po raz kolejny nawiązuje współprace z działającym w Warszawie od 2005 roku Teatrem Tańca Zawirowania, którego założycielami są Elwira Piorun, była solistka Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie oraz reżyser Włodzimierz Kaczkowski, który najczęściej odpowiada za dramaturgię spektakli. W skład zespołu wchodzą tancerze ze zróżnicowanym doświadczeniem w technikach pracy z ciałem – od tańca klasycznego, poprzez taniec współczesny. Połączenie różnych doświadczeń tancerzy daje ciekawy efekt sceniczny, poszerzając potencjał twórczy zespołu. Głównym założeniem twórców Zawirowań jest wykorzystanie współczesnych technik tańca do tworzenia spektakli o charakterze narracyjnym.
Informacje o drugiej odsłonie Festiwalu (20-22.08.2022) wkrótce.
Tymczasem do zobaczenia w czerwcu! To szczególna okazja do poznania zagranicznych teatrów tańca.
Cieszymy się, że możemy spotkać się na żywo z publicznością i tak wyjątkowymi twórcami z różnych krańców świata.
Zachęcamy do wcześniejszej rezerwacji miejsc. Na niektóre wydarzenia mamy ograniczoną pulę biletów. Rezerwacji na wszystkie wydarzenia można dokonać przez ewejściówki: https://ewejsciowki.pl/warszawa/teatry/teatr-tanca-zawirowania,28
Pytania/rezerwacje grupowe: ttzawirowania@gmail.com, tel.: 790 555 979